Pascale Criton
Naixement
1954
Residència
París
Web
Enregistrament
2015
Pascale Criton (París, 1954) va estudiar composició amb Ivan Wyschnegradsky, Gérard Grisey i Jean-Etienne Marie. El seu interès per l’etnomusicologia farà que participi en les activitats del grup d’investigació sobre Tradició oral a Abidjan al 1979.
Durant aquest periode Pascale Criton dirigeix diversos tallers de creació: 1979-1981 a la Universitat de Paris VIII, al Festival d’Avignon del 1977 fins 1978, i del 1981-1982 al conservatori de Pantin. Des del 1975 fins el 1980 va ser membre de la Compagnie de Théâtre Musical des Ulis, juntament amb Michel Puig, Michael Lonsdale, Dasté Catalin i Edit Scob. La seva experiència en el món de l’escena es segueix en el marc de la producció de Transcenic: dansa, teatre, música, audiovisuals, i en particular amb el projecte Pantalles Negres creat al 1982.
En el camp de la investigació musical des del 1980 Pascale Criton explora els micro-intervals i la seva organització. En la seva escriptura utilitza la scordatura — acords específics dels instruments de corda, de les guitarres, del piano— associada als instruments de l’orquestra i de la síntesi digital.
Apassionada per els treballs sobre el continuum sonor, coneix a Gilles Deleuze (1978-1987) i es matricula al curs de Daniel Charles (Universitat Paris VIII, 1987). La seva formació doctoral sobre Música i Musicología del segle XX, la porta a terme a l’IRCAM sota la direcció de Hugues Dufourt.
L’any 1999, l’Ensemble 2e2m li va dedicar un concert monogràfic i una publicació ( collection à la ligne (Ensemble 2e2m) : Pascale Criton, les univers microtempérés)
Les seves obres són editades per Jobert i interpretades tant a França com a estranger.